عمران بازار
عمران بازار
راهکار کاربردی ایمنی کار، سالم و ایمن بودن در محل کار مهم است. شغل شما مهم نیست، مهم این است که خطرات آسیب و بیماری در محل کار خود را کاهش دهید.

10 راهکار کاربردی ایمنی در کار (جهت رعایت سلامت حین کار)

10 ​راهکار کاربردی ایمنی در کار (جهت رعایت سلامت حین کار)

10 ​راهکار کاربردی ایمنی در کار

، سالم و ایمن بودن در محل کار مهم است. شغل شما مهم نیست، مهم این است که خطرات آسیب و بیماری در محل کار خود را کاهش دهید.

در اینجا چند نکته برای کمک به ایمنی کار شما آورده شده است:

1- خطرات را درک کنید. هنگامی که از خطرات خاص شغل یا محل کار خود آگاهی پیدا کردید ، می توانید اقداماتی را برای رعایت ایمنی کار کاهش خطر آسیب یا بیماری ناشی از کار انجام دهید.

2- استرس محل کار را کاهش دهید. دلایل عمده شامل ساعات طولانی ، حجم زیاد کار ، عدم امنیت شغلی و درگیری با همکاران یا رئیسان است. استرس می تواند منجر به افسردگی ، مشکلات خواب و مشکلات تمرکز شود. جهت ایمنی کار می بایست بدان توجه داشت.

3- استراحت منظم داشته باشید. تازه و هوشیار بودن به شما کمک می کند تا از آسیب دیدگی یا فرسودگی شغلی جلوگیری کنید.

دشوارترین کارهای هر روز را برای زمان هایی که تمرکز شما در بهترین حالت است ، مثلا به عنوان اولین کار در صبح برنامه ریزی کنید.

4- از خم شدن یا پیچ خوردن خودداری کنید. از مبلمان و تجهیزات با طراحی ارگونومیک استفاده کنید و محل کار خود را مرتب کنید تا هر آنچه که نیاز دارید در دسترس باشد.

5- در صورت امکان از کمکهای مکانیکی استفاده کنید. به جای تلاش برای بلند کردن یا حمل جسم سنگین ​جهت ایمنی در کار، از چرخ دستی ، تسمه نقاله ، جرثقیل یا لیفتراک استفاده کنید.

6- از کمر خود محافظت کنید در صورت نیاز به حمل و حمل بارهای سنگین ، بار را نزدیک به بدن خود نگه دارید و با عضلات ران خود را بلند کنید.

7- از تجهیزات محافظتی متناسب با وظیفه استفاده کنید.

اگر درست پوشیده شود ، دنده هایی مانند شاخه گوش ، دکمه های گوش ، کلاه سخت ، عینک ایمنی ، دستکش یا ماسک تمام صورت می تواند به طور چشمگیری خطر آسیب را کاهش دهد.

8- هوشیار بمانید. وجود الکل و مواد مخدر در سه درصد موارد منجر به مرگ در محل کار نقش مهمی دارند.

9- در مورد هر گونه نگرانی صحبت کنید. کارفرما یا مدیر منابع انسانی شما باید از خطرات و خطرات مطلع شوند. کارفرمای شما از نظر قانونی موظف است محیط کار ایمن را تأمین کند.

10- حقوق خود را بدانید. سازمان ها یا اتحادیه های ذی ربط می توانند در مورد مسائل ایمنی محل کار اطلاعات و مشاوره ارائه دهند.

عمران بازار

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *